Wakaru blog

Tarinoita ja oppia palvelujohtamisen ja projektijohtamisen asiantuntijoille

IT-palvelujohtaminen

Kuka VeriSM-kurssista hyötyy?

VeriSM™ is a service management approach for the digital age that helps service providers to create a flexible operating model to meet desired business outcomes. VeriSM™ supports organizations to succeed in the world of digital services, using all organizational capabilities, from IT to Marketing and Finance to Customer Service, in order to deliver value.  

Millaisissa tehtävissä työskentelevä hyötyy VeriSM-kurssista eniten, valmentaja Lari Peltoniemi?

“VeriSM on hyvä johdanto oikeanlaiseen ajattelutapaan yhä enemmän digitalisoituvien palveluiden tuottamiseksi. IT-palvelunhallintaa ITIL:in kautta ajatelleet saavat kurssista paljon työn organisoimisen ulkopuolista asiaa, kuten ihmisten ymmärtämiseen ja tuoreiden ismien ja teknologioiden vaikutuksen ymmärtämistä.”

Mitä VeriSM-kurssilla käydään läpi?

“Kurssi alkaa palvelun perimmäisen luonteen pureskelulla ja toisaalta palveluiden tuottamisen evoluution ymmärtämisellä. Organisaatiota katsotaan uusin silmin, ihmisiin tutustutaan sekä iän tuomien erilaisuuksien että ammatillisen profiilin kehittämisen näkökulmasta.

Palvelunhallinnan osalta puhutaan organisoitumisesta ja oikeasta järjestyksestä liiketoiminnan tavoitteista periaatteiden kautta aina valittaviin käytäntöihin asti. Palvelun elinkaaren näkökulmasta katsotaan mitä palvelulle pitää tehdä ja koska. Lopuksi tutustutaan muihin viitekehyksiin ja teknologioihin, jotka tulevat mahdollisuuksillaan muokkaamaan toimintaamme.”

Entä jos olen jo suorittanut ITIL-valmennuksen?

“Kurssin kahden päivän versiosta menee aihepiiirien suhteen ITIL-kurssien kanssa päällekkäin loppujen lopuksi vain 25-30%. Päällekkäin menemisellä tarkoitan, että aihe on sama, vaikka näkökulma on hieman eri, kuten palvelun määritelmä tai elinkaari. ITIL-kurssin käyneille on olemassa yhden päivän versio, jossa keskitytään osuuksiin, joihin ei ITILissä viitata ollenkaan.”

Valitse VeriSM jos:

  • Haluat ymmärtää paremmin ihmisiä palvelunhallinnassa
  • Palvelut ovat busineksesi eikä vain tukifunktio
  • Kaipaat uutta, laajempaa näkökulmaa miksi ja miten palveluita tuotetaan, myös IT:n ulkopuolella

Jos heräsi kysymyksiä, ota rohkeasti yhteyttä valmentajaamme: lari.peltoniemi@wakaru.fi. Häneltä saat lisätietoa, jos asiakaskohtainen toteutus kiinnostaa. Asiakaskohtainen kurssi vaatii aina vähintään kolme osallistujaa oman organisaation sisältä. Valmentajamme tulee paikan päälle vetämään valmennuksen.

Seuraavan julkisen toteutuksen ajankohdan näet Oppia.fi – Oppimisen verkkokaupasta.

VeriSM-kurssia valmentava Lari Peltoniemi on työskennellyt prosessien ja toiminnan kehittämisen ja arvioinnin alueella yli 10 vuotta. Päätoimisesti IT-palveluiden prosessien määrittelyn, kehittämisen ja johtamisen alueella hän on toiminut vuodesta 2005. Hän on konsultoinut ja valmentanut useita suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita ITIL/ITSM prosessien määrittelyihin, käyttöönottoon ja kehittämiseen liittyen. Lari on myös Suomen ensimmäinen sertifioitu ITIL Practitioner -kouluttaja.

Comments are Closed