Blogi

Tarinoita ja oppia palvelujohtamisen ja projektijohtamisen asiantuntijoille

Yleinen

Skype for Business Online ”End of life” – mahdollisuus työntekijäkokemukselle

kype-end-of-life-hero_Ainia

Wave-jäsenblogi by AINIA

Hei organisaatio, on aika laatia 0365 Teams-siirtymäsuunnitelma!

Skype for Business Online ”End of life” on virallisesti 31. heinäkuuta 2021. Jos tekin olette siirtyneet jo Teamsiin tai tämä on roadmapillanne, jatka lukemista.

Työntekijäkokemuksen merkitys

Nykypäivän työntekijäkokemus syntyy toki merkityksellisyyden sekä inhimillisyyden tunteista ja psykologisesta turvallisuudesta, mutta erityisesti päivittäinen arki- sekä työvälineiden toimivuus vaikuttaa paljon fiilikseen.

Jos ajatellaan esimerkiksi tietotyöläisiä, työpaikan pitää pystyä tarjoamaan mahdollisimman hyvää teknologiaa työntekijöidensä käyttöön. Ei haluta tehdä töitä tehottomasti, koska se yksinkertaisesti turhauttaa. Mainittakoon näistä turhautumiseen johtavista haasteista esimerkiksi järjestelmien välillä pomppiminen, turhaan kulutettu aika tiedon etsimiseen, kehnot käyttöliittymät, tai eri kanavasta piippaavat yhteydenotot, ruuhkaisen puhelinvaihteen lisäksi.

Teknologia tukee työntekijän onnistumista

Nykyteknologialla voidaan varmistaa myös laadukas sisäinen asiakaskokemus. Sisäisen kommunikaation tehostaminen voi parhaimmillaan nostaa yhteisöllisyyden ja suorituskyvyn ihan uudelle tasolle, joka luonnollisesti johtaa myös parempaan asiakaskokemukseen.

Mitä jos ottaisitte merkittävän askeleen sisäisen kommunikaation tehostamisessa, samalla kuin uudet työvälineet otetaan käyttöön? Teams tuo jo itsessään paljon kaikkea uutta, mutta se voi toimia myös isona yhdistäjänä. Ja jos teillä on jo Teams käytössä, miksi ette hyödyntäisi sitä parhaalla mahdollisella tavalla?

Anywhere365 osaksi olemassa olevaa kokonaisuutta

Ainian Switchboard Guysin Anywhere365 on ratkaisu, joka on kuin näkymätön ”päällystakki” organisaation käytössä olevien kanavien ja järjestelmien ”päälle”.  Anywhere365 hyödyntää Office365-infrastruktuuria ja kytkeytyy olemassa oleviin (tai tuleviin) kanaviin, eikä uusia ulkopuolisia järjestelmiä tarvitse opetella. Käyttöliittymä on helppo ja visuaalisesti miellyttävä.

Työntekijä voi hallita ja ohjata kaikkia yhteydenottoja keskitetysti suoraan Teamsin kautta. Ratkaisun avulla voidaan tehostaa kommunikointia myös integroimalla järjestelmään puheluiden ja sähköpostien lisäksi mm. Whatsapp, sosiaalinen media jne.

Anywhere365:n avulla voidaan:

  • Sitouttaa asiakkaat ja oikeasti tarjota ne kanavat, joita asiakkaat haluavat käyttää.
  • Varmistaa aina yhtä hyvä ja relevantti palvelu heti ensimmäisen yhteydenoton aikana.
  • Parantaa teknologian ja liiketoiminnan välistä dialogia, joka ei aina ole se tehokkain väylä.
  • Keskittää kaikki yhteydenotot samaan paikkaan ja mahdollistaa tehokkuus.
  • Säästää merkittävästi aikaa työpäivistä esimerkiksi korvaamalla puhelinvaihde sekä poistamalla osittain tiketin tekemiseen tarvittava aika.

 

Oona Kankkunen AiniaKirjoittaja Sales Innovator Oona Kankkunen työskentelee Ainialla myynnin, asiakkuuksien ja sosiaalisen median parissa. Kokeneena myynnin vetäjänä hän tietää, miten tärkeää asiakastyytyväisyys, luottamus, oma aktiivisuus ja määrätietoisuus on. Oonalla on rohkeutta heittäytyä, haastaa asiakasta (ja itseään) ja hän on innovatiivinen ratkaisujen keksijä. Empaattisuus ja auttamisen halu on hänelle aitoa ja hän huolehtii asiakkaistaan aina viimeisen päälle.

Motto: “Anna unelmiesi olla aina suurempia kuin pelkojesi.” 

Ainia Innovations logoAinia on palvelukommunikaation ratkaisuja toteuttava yritys, joka yhdistää teknologian ja palveluhallinnan. Autamme yrityksiä digitalisoimaan toimintajärjestelmiään ja palvelukäyttöliittymiään. Kaikki tähtää liiketoiminnan digitalisoitumiseen hallitusti. Vaalimme asiakaslähtöistä asennetta, avoimuutta ja luotettavuutta. Meitä ainialaisia yhdistää ratkaisukeskeisyys, uteliaisuus sekä vahva halu innovoida ja luoda uutta!

Juttu on Ainian julkaisema, ja löydät sen täältä.

AINIA on yksi Wave Asiakaspalveluverkoston jäsen.
Wave @Linkedin

Wave on asiakaspalvelun ammattilaisten verkosto, jonka yli 100 yritysjäsentä yhdistää halu kehittää ensiluokkaista asiakaspalvelua. Järjestämme yritysvierailuja, koulutuksia ja tapahtumia sekä koordinoimme vuosittaista Asiakaspalveluviikon viettoa. Lisäksi järjestämme myös toiminnankehittämisen kilpailut: Vuoden Service Desk ja Vuoden Contact Center -kilpailut. Lue lisää toiminnastamme ja jäsenyydestä: http://wave.wakaru.fi/

Comments are Closed