ITIL on maailman laajimmin käytetty
palveluhallinnan viitekehitys.

ITIL

ITIL® on maailman laajimmin käytetty palvelunhallinnan viitekehys, jonka oppeja sovelletaan menestyksekkäästi IT-organisaatioissa ympäri maailman. ITIL on kokonaisvaltainen toimintamalli teknologia-avusteisten palvelujen luomiseen, kehittämiseen ja toimittamiseen. Viitekehyksen uusin versio ITIL® 4 julkaistiin vuonna 2019.

ITIL on globaalisti tunnustettu kokoelma parhaita käytäntöjä ja malleja IT-johtamiseen. ITIL-kehystä on käytetty ja kehitetty yli 20 vuotta. Mallin kehitys alkoi Englannissa valtionhallinnon hankkeena 1980-luvulla ja sitä on kehitetty maailmanlaajuisesti siitä lähtien.

ITIL – ohjaavat periaatteet

Wakaru on hyväksytty ITIL-valmennus­organisaatio

ITIL-koulutuksia voivat toteuttaa vain sertifioidut kouluttajat ja hyväksytyt koulutusorganisaatiot (Accredited Training Organisation, ATO). Myös koulutusmateriaalien tulee olla sertifioituja. Lue lisää Axelosen sivuilta tästä.

Koulutuspolku

ITIL 4 -koulutuspolku alkaa Foundation-tason perusvalmennuksesta, jonka jälkeen osaamista voi syventää jatkotason valmennuksilla eri aihealueisiin. Jatkotason valmennuksiin esitietovaatimuksena on ITIL 4 Foundation. Tämän lisäksi ITIL tarjoaa nyt myös Extension Modules -laajennusmoduulit, joihin ei ole esitietovaatimuksia.

ITIL® 4 FOUNDATION

Perusvalmennus on suunnattu kaikille IT-palveluiden kanssa työskenteleville henkilöille sekä erityisesti henkilöille, jotka osallistuvat palveluiden toimittamiseen, ylläpitoon, kehittämiseen, ostamiseen ja myymiseen.

ITIL® 4 -JATKOKURSSIT

ITIL 4:ssä on yhteensä viisi jatkokurssia, jotka kuvaavat joukon kyseiseen aihealueeseen kuuluvia ajattelu- ja toimintamalleja sekä esittelevät tarkemmin aiheeseen liittyvät tärkeimmät kyvykkyydet (practices). Kurssit voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.

ITIL® 4 -LAAJENNUSMODUULIT (Extension Modules)

ITILissä on yhteensä neljä laajennusmoduulia, joiden avulla vastataan organisaatioiden liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin. Laajennusmoduulit, joissa ei ole esitietovaatimuksia, voit suorittaa myös ilman ITIL® 4 Foundation -sertifikaattia. Perustiedot ITIL-viitekehyksestä ja termistöstä käydään läpi valmennuksissa. Lisäksi löytyy kaksi laajennusmoduulia, joihin voi osallistuja ITIL 4 Foundationin jälkeen.

Esittelyssä ITIL-jatkovalmennukset

 

ITIL® is a registered trademark of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

Katso toteutus­päivämäärät ja osta kurssit Oppiasta:

Katso myös

USM Unified Service Management

USM Unified Service Management luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan. Ota haltuun parhaat käytännöt!

Lue lisää →

ITIL® 4 -jatkokurssit

ITIL® 4 -jatkokurssit ovat suunnattu perusteiden suorittaneille. ITIL 4 -jatkokurssit syventävät palvelujohtamisen osaamistasi.

Lue lisää →

Palvelujohtaminen

Wakaru tarjoaa vuosien kokemuksella IT-palvelujohtamisen parhaiden käytäntöjen valmennus-, tapahtuma- ja konsultointipalveluja.

Lue lisää →

Blogi

MarsLander-simulaatio: käytännönläheinen tapa oppia ketterää palvelunhallintaa

Lue lisää →

Voiko pelaamalla oppia? Näin simulaatiopelit kehittävät palvelujohtamisen osaamista

Lue lisää →

Kaikki irti ITIListä USM-metodilla, eli miten ihmeessä tätä oikein tehdään?

Lue lisää →

Wakaru

Autamme organisaatioita kehittymään valmentamalla, ammattitapahtumin ja tarjoamalla edistyksellisiä teknologiapalveluita. Meiltä saat ratkaisut liiketoimintasi jatkuvaan parantamiseen.