Yleinen

Miltä nyt tuntuu, Vuoden Service Desk -esimies 2015?

Juha Björkengren palkittiin vuoden 2015 Yhteys-asiakaspalvelukonferenssissa Helsingin Taitotalossa 8.syyskuuta esimerkillisestä työstään Service Desk -esimiehenä. Voitostaan yllättynyt Midas Touchin palvelupäällikkö sanoo olevansa ylpeä ja erittäin otettu omien esimiestensä eleestä nimittää hänet ehdolle palkinnon saajaksi.

Juha työskentelee tiiminsä kanssa Pieksämäen toimipisteellä ja olipa tieto voitosta kiirinyt jo kotikulmilla, kun S-marketin kassallakin onniteltiin esimerkillistä esimiestä. Kahdeksan vuotta Midas Touchilla työskennellyt Juha johtaa tällä hetkellä vajaa 20 hengen yksikköä palvelupäällikön tittelillä.

– Asiakkuuksia meillä on tällä hetkellä reilut 30, joista jokaisella omat systeeminsä. Haasteellisinta ja samalla myös motivoivaa on pysyä kaikkien kanssa samalla aaltopituudella, Juha tuumii.  

Juhan tiimi kuvaili esimiestään mieheksi, joka osaa asiansa ja pitää yhtä alaistensa kanssa. Hän sai kiitosta myös mielipiteiden kuuntelemisesta ja kehitysideoiden eteenpäin viemisestä. Juha itse sanoo olevansa esimiehenä reilu ja vaativa. Tiimiinsä hän luottaa kuin kallioon ja uskaltaa siksi myös antaa vastuuta. Tärkeimpänä kaikista esimiehen ominaisuuksista Juha näkee motivoimisen ja jatkuvan keskusteluyhteyden ylläpidon, muulloinkin kuin kehityskeskusteluissa.

– Työ itsessään on se, joka motivoi. Joka aamu on kiva tulla töihin. Kyselemällä ja kuuntelemalla oppii koko ajan. Pidän haasteista ja siitä, että pystyn itse päättämään oman päiväni sisällöstä, Juha sanoo.

Juhan mielestä vaativuustason jatkuva kasvu on yksi isoimmista tulevaisuuden haasteista asiakaspalvelualalla työskenteleville. Teknologian kehityksessä on pysyttävä mukana, kun uusia laitteita otetaan yrityksissä käyttöön ja niiden hallitsemisen taidolla kova kysyntä. Siksi Juhan mielestä kiinnostus omaan alaan pitää olla vahva myös vapaa-ajalla.Toimistolla voitokasta esimiestä juhlistettiin totta kai mansikkakakulla! Sen voimin onkin hyvä suunnata ensi viikolla Helsinkiin uusia asiakkuuksia solmimaan.

Lue juttu voittajasta myös Midas Touchin kotisivuilta ja tutustu Midaksen Help Desk -sivuun sekä asiakaspalveluun liittyvään yritysblogiin!

Vuoden Palveluesimies kilpailu on käynnissä! Löytyykö työyhteisöstäsi henkilö, joka ansaitsisi tunnustusta? Ilmoita hänet mukaan!

JuhaBjorkengren_pieni

Juha Björkengren

Kukitettu Vuoden Service Desk -esimies saa palkinnokseen diplomin muistuttamaan ansiokkaasta suoriutumisesta työssään sekä palkinnon, jolla edesauttaa omaa osaamista entistäkin paremmaksi.