”Suomi on saanut ensimmäisen virallisen ITIL®-kouluttajan”, uutisoi Digitoday vuonna 2009.
Tästä lähtien Wakaru on valmentanut vuosittain tuhansia henkilöitä palvelunhallinnan ja -johtamisen ITIL®-sertifioiduiksi ammattilaisiksi. Matka jatkuu kohti tulevaisuuden palvelunhallintaa – tänä vuonna Wakarusta tuli Suomen ensimmäinen koulutusorganisaatio, jonka portfoliosta löytyvät kaikki ITIL® 4 -jatkokurssit. Samalla valmentajamme Lari Peltoniemi on ensimmäinen suomalainen henkilö, jolta löytyvät kaikki ITIL® 4 -jatkokurssien sertifikaatit.
Kuvassa komeilee Suomen ensimmäinen ITIL® 4 Leader: Digital & IT Strategy -sertifikaatti.
– Minusta tuli ITIL®-valmentaja, löydettyäni kutsumuksen auttaa suomalaista yhteiskuntaa parhaiten keskittymällä palvelunhallintaan ja -johtamiseen, joka on tänä päivänä yksi tärkeimmistä menestyvän liiketoiminnan toiminnoista ja kulmakivistä, Lari kertoo.
Millaista hyötyä ITIL® 4 -opinnoista käytännössä on?
– ITIL® 4 -sertifikaatti on tehokkain ja vaikuttavin tapa omaksua asia. Sertifiointi on merkki asian omaksumisesta eli opista ja ymmärryksestä. Sertifiointi mittaa osaamisesi ja todistaa muille, että tiedät mistä puhut. Ei autoakaan kortilla ajeta mutta liikennesääntöjen ja -taitojen todistettu osaaminen vähentää onnettomuuksia. Ajokorttikäytäntö on omiaan lisäämään luottamusta – sekä säännöt että niiden tulkinta ovat todistetusti tarkistettu, Lari tähdentää.
Entä mikä on valmentajan oma suosikki ITIL® 4 -jatkokursseista?
– Drive Stakeholder Value. Hyvää asiaa arvon luonnista yhdessä sekä palvelumuotoilusta niin asiakkaan kuin tuottajan näkökulmasta, Lari tuumii.
Kiinnostavatko sinua ITIL® 4 -opinnot?
Kaikki Wakarun valmennuspalvelut ovat saatavilla myös etävalmennuksina sekä asiakaskohtaisina toteutuksina. Lisätietoja: valmennus@wakaru.fi
Tutustu kaikkiin ITIL® 4 -valmennuksiin Oppiassa!
Blogissa haastateltiin Wakarun palvelunjohtamisen päävalmentaja Lari Peltoniemeä. Haluatko ottaa yhteyttä Lariin? Lähetä sähköpostia: lari.peltoniemi@wakaru.fi
Wakaru tarjoaa vuosien kokemuksella parhaita käytäntöjä ja teknologiapalveluita asiakkaidemme liiketoiminnan ja henkilöstön jatkuvan kehittämisen tueksi. Asiakasyrityksemme lukeutuvat Suomen top 100 suurimpiin yrityksiin. Vuosittain valmennamme yli 2500 ammattilaista palvelujohtamisen ja projektijohtamisen edelläkävijöiksi. Olemme sertifioitu ja hyväksytty (ATO) koulutusorganisaatio. Asiakastyytyväisyytemme on korkea – lähes 100 % asiakkaistamme suosittelisi palveluitamme myös kollegalleen.